Waarom robots in het klaslokaal

1. Een inleiding tot programmeren

Het leren programmeren van een computer is een uitstekende vaardigheid om studenten meer kans te geven op een baan in de toekomst en meer geld te verdienen tijdens hun leven. Het lesgeven aan jonge studenten het abstracte onderwerp van programmeren kan een uitdagende prestatie zijn. Programmeren is voor de meeste studenten vaak te ingewikkeld om te begrijpen. Robotica is een eenvoudiger te begrijpen en meer tastbare introductie tot programmeren.
Wanneer studenten fysieke robots programmeren, is het gemakkelijker voor hen om te zien wat er mis gaat als ze leren wat robots wel en niet kunnen. Ze leren de vaardigheden die nodig zijn om nauwkeurige en accurate instructies te maken en hebben plezier tijdens het leren van waardevolle lessen.

2. Verhoogt de creativiteit

Robotica is een op productie gebaseerde leermodule. Studenten hebben de mogelijkheid om iets tastbaars te maken en het de acties te laten uitvoeren die ze programmeren. Niet veel velden combineren creativiteit met techniek en technologie - robotica wel. Wanneer studenten de mogelijkheid krijgen om iets interactiefs te maken waarvan zij denken dat het cool is, neemt hun betrokkenheid toe en behouden ze meer informatie. Je zult versteld staan ​​van de dingen die kinderen kunnen maken wanneer ze de juiste informatie en hulpmiddelen krijgen.

3. Bereid ze voor op de toekomst

Het is geen geheim dat banen in het ICT-veld de snelstgroeiende loopbaan zijn en naar verwachting in het komende decennium nog eens 17 procent zullen groeien. Industrieën zoals de drone-industrie zijn de afgelopen jaren enorm gegroeid en snel gegroeid. The Economist heeft gemeld dat er elke maand meer dan 15.000 drones in de VS worden verkocht. Groeiende industrieën zoals deze zullen mensen nodig hebben die met nieuwe en innovatieve ideeën kunnen komen, en uitgerust zijn met de kennis om de benodigde technologie te ontwerpen en te creëren.
Tegen de tijd dat al onze studenten binnen een paar jaar afstuderen, zal meer dan de helft van de beschikbare banen in het ICT-veld zijn en een groot deel van de rest vereist dat werknemers enige ICT-kennis hebben. Wanneer studenten in hun schooljaren kennis maken met robotica, kunnen ze alle interesses en talenten ontdekken die ze op deze banenmarkt hebben. Zonder de kennis of toegang tot robotica-educatie is er geen manier voor studenten om interesse te tonen in deze gebieden. Zonder robotica-educatie op openbare scholen, wie weet hoeveel potentiële makers en innovators er zijn die nooit de middelen hebben gekregen om hun potentieel te realiseren.

4. Leer kinderen hoe je frustratie in innovatie kunt veranderen

Leren hoe een robot te bouwen en te programmeren kan een complex en moeilijk proces zijn. Veel studenten worstelen in eerste instantie met de concepten en raken vaak gefrustreerd. Robotica op scholen kan deze studenten helpen hun frustratie om te zetten in creativiteit en innovatie. Dit is een waardevolle levensles die onze studenten doorzettingsvermogen en vastberadenheid bij uitdagingen leert. Studenten die robotica leren, kunnen hun frustratie kanaliseren door harder te proberen en hoger te richten. Al hun harde werk maakt het kijken naar dat eindproduct zelfs zoeter aan het eind. Niet alleen leert de robotica van studenten de studenten hoe ze moeten doorgaan en problemen kunnen oplossen, maar het helpt ook hun volwassenheidsniveaus te vergroten en hen voor te bereiden op situaties uit de echte wereld.

5. Inclusiviteit promoten

Robotica is een veld dat gemakkelijk toegankelijk is voor een breed scala aan studenten met verschillende talenten en vaardigheden. Studies hebben aangetoond dat robots het geweldig vinden om studenten te engageren voor het autismespectrum. Kinderen met autisme kunnen gemakkelijk reageren op de consistente, rustige en schone interacties die robots hen geven. Robots zoals IPAL  NAO en Milo zijn ontwikkeld om autistische studenten te helpen met het leren en begrijpen van hun emoties.
Robotica is ook een veld dat jonge meisjes in de klas de kracht kan geven. ICT-gerichte velden worden traditioneel door mannen gedomineerd, waardoor jonge meisjes hun vermogen om computers te programmeren of te bouwen, in twijfel trekken. Omdat de technische wereld niet een is die zich richt op of is gemaakt voor meisjes, door hen te betrekken bij robotica en technologie in de klas, kunnen we beginnen om dat te veranderen. Wanneer meisjes hun vermogen om robots en programma's te bouwen, realiseren, zijn ze gemachtigd om een ​​succesvolle toekomst te hebben en innovatieve technologie te creëren.